În
conjunctura actuală, schimbarea reprezinta singura trăsatură constantă
careia trebuie să i se subordoneze educaţia tinerilor pentru integrarea
în viaţa profesională activă.
Colegiul Tehnic de Poştă şi Telecomunicaţii „Gheorghe Airinei” îşi
asumă misiunea de a pregati specialişti în domeniul comunicaţiilor,
capabili de a utiliza cunoştinţe ştiinţifice, tehnice şi
cultural-umaniste valoroase, de a se integra în procesele tehnologice
economice şi social-culturale ale societăţii româneşti şi ale lumii
contemporane, cu şanse reale în competiţia pe piaţa muncii şi care să
le asigure o educaţie completă cu avantaje pe termen lung. Principalul
nostru obiectiv este acela de a contribui la dezvoltarea economică şi
socială a României oferind educaţie şi pregătire profesională de
calitate clienţilor noştri (elevi şi societate).
Baza
succesului Colegiului Tehnic de Poştă şi Telecomunicaţii o reprezintă
calitatea şi eficienţa serviciilor prestate clienţilor interni şi
externi şi, drept urmare, prima grijă şi responsabilitate a fiecarui
salariat al unităţii, începând cu conducerea acesteia, este calitatea
procesului de învatământ şi a proceselor conexe acestuia, în
concordanţă cu principiile Managementului Calităţii Totale. Colegiul
Tehnic de Poştă şi Telecomunicaţii „Gheorghe Airinei” este o unitate
şcolară care satisface în principal nevoia de forţă de muncă
specializată a Ministerului Comunicaţiilor cu regiile sale (
ROMTELECOM, R.A. POŞTA ROMÂNĂ şi REGIA DE RADIOCOMUNICAŢII). Conform
Protocolului de parteneriat semnat în anul 1998 de către Ministerul
Educaţiei Naţionale, Ministerul Comunicaţiilor şi şcoală, Colegiul
Tehnic de Poştă şi Telecomunicaţii din Bucureşti face parte din cele 6
unităţi şcolare din ţară, recunoscute şi agreate de către Ministerul
Comunicaţiilor. Conform tradiţiei, şcoala pregăteşte forţa de muncă
calificată în domeniul poştei şi telecomunicaţiilor pentru municipiul
Bucureşti şi sudul ţării( REGIUNEA 3 SUD MUNTENIA şi REGIUNEA SUD VEST
OLTENIA). În Bucureşti, şcoala este unică din punct de vedere al
domeniului prioritar al formării - comunicaţiile. Acest obiectiv
strategic naţional este deosebit de exigent cu resursa umană. Ne vom
asigura că necesităţile şi cerinţele clienţilor noştri sunt definite şi
că ele sunt în concordanţă cu cerinţele pieţei forţei de muncă.
Standardele de pregătire a forţei de muncă implică un nivel foarte
ridicat de tehnicitate, un bagaj mare de cunoştinţe generale şi un
comportament social adecvat. Pregătirea elevilor impune o strategie
superioară, o conlucrare foarte bună a tuturor factorilor: profesori,
directori, beneficiar (agenţi economici sau universităţi) şi nu în
ultimul rând o dotare de excepţie. Centrat pe stabilirea unui echilibru
între cererea şi oferta educaţională, parteneriatul dintre şcoală şi
agenţii economici are un impact semnificativ, din perspectiva
dezvoltării personale şi a inserţiei socio-profesionale a viitorilor
absolvenţi.
Gama
de activităţi de instruire specifice unităţii de învăţământ, în
perspectiva devenirii Centru de formare şi evaluare în profesie,
încearcă să satisfacă standardele generale de calitate pentru
exprimarea aşteptărilor comunităţii pe care o deserveşte (cererea
socială), aspecte care se reflectă în corelarea ofertei scolare cu
cererea înregistrată pe piaţa muncii, prin asigurarea nivelului de
competenţe adecvat noilor tehnologii precum şi dezvoltarea abilităţilor
de comunicare, adaptare şi mobilitate profesională, ca deziderate
majore pentru integrarea profesională a absolvenţilor.