|
Disciplina:
|
INFORMATICA |
Profesor:
|
GIOVANNA STANICA |
Data:
|
10 NOIEMBRIE 2011 |
Clasa:
|
11G - MATEMATICA INFORMATICA BILINGV ENGLEZA |
Locul de desfasurare:
|
SALA 9 |
|
Unitatea de invatare:
|
TIPURI STRUCTURATE DE DTE |
Lectia:
|
MATRICE |
Tipul lectiei:
|
DE PREDARE |
|
Competente specifice:
|
1.1. Analizarea unei probleme în scopul identificării datelor necesare şi alegerea modalităţilor
adecvate de structurare a datelor care intervin într-o problema |
Obiective operationale:
|
La sfarsitul lectiei elevii vor putea:
- să defineasca noţiunea de tablou bidimensional
- să declare o matrice;
- să citeasca şi să tipăreasca o matrice;
- să faca prelucrări simple pe o matrice.
|
|
Metode:
|
Metoda predarii/ invatarii reciproce
|
Resurse materiale:
|
Fisa de lucru
|
Forma de organizare:
|
Pe grupe de cate 2 elevi |
|
DESFASURAREA LECTIEI - ACTIVITATI
|
INTRODUCERE
|
Timp estimat:
|
5 minute |
Continut:
|
Reactualizarea cunostintelor necesare
pentru noua lectie. Profesorul creeaza motivatia elevilor plecand de la
notiunile cunoscute si ajunge la prezentarea noilor notiuni sau la
prezentarea activitatilor ce urmeaza a fi realizate. |
Proceduri/ Metode:
|
- Prin intrebari si raspunsuri recapitulative legate de tablourile unidimensionale
- Prin gasirea unor situatii din viata de zi cu zi in care se utilizeaza vectorii
- Prin gasirea unor situatii din viata de zi cu zi in care nu se pot
utiliza vectorii si este nevoie de o alta structura de date: cea
bidimensionala.
|
Activitatea profesorului:
|
Pune intrebari, face sugestii |
Activitatea elevilor:
|
Elevii raspund la intrebari si aduc exemple din viata de zi cu zi. |
|
ACTIVITATATI
|
Timp estimat:
|
80 minute |
Continut:
|
Structuri de date bidimensionale - Matrice |
Proceduri/ Metode:
|
Metoda predarii/ invatarii reciproce |
Activitatea profesorului:
|
- Explica elevilor ce au de facut
- Urmareste activitatea lor si indruma fiecare grupa individual
- Dirijeaza invatarea prin stabilirea unor momente de comunicare cu toata clasa, pentru recapitularea notiunilor invatate. |
Activitatea elevilor:
|
- Citesc fiecare sectiune a lectiei, discuta intre ei si trag concluzii.
- Noteaza in caiete notiunile invatate
- Rezolva problemele de la activitatile de lucru din cadrul fiecarei sectiuni de invatare |
Strategii pentru lucrul diferentiat:
|
- Grupele care lucreaza mai repede discuta cu profesorul ce au invatat si rezolva in plus activitatile pregatite de profesor
- Grupele care lucreaza mai incet sunt indrumate de profesor, acesta
explicandu-le notiunile noi, astfel incat acestia sa poate realiza
sarcinile de lucru. |
Modalitati de evaluare a activitatilor:
|
Profesorul observa activitatea elevilor si noteaza in fisa de observare |
Descrierea activitatilor:
|
Elevii citesc fiecare sectiune a lectiei. Discuta intre ei si se verifica reciproc daca si-au insusit notiunle noi.
Noteaza apoi in caiete notiunile invatate
Rezolva problemele de la activitatile de lucru din cadrul fiecarei sectiuni de invatare
Profesorul verifica activitatile desfasurate de toate grupele si ofera feed-back
Dupa fiecare sectiune, elevii se opresc si discuta in plen ce au invatat. |
|
CONCLUZII ASUPRA LECTIEI, RECAPITULARE, REFLECTII
|
ACTIVITATI IN CLASA CU ELEVII PENTRU:
|
Discutarea notiunilor invatate/ aprofundate/ recapitulate:
|
Pentru asigurarea feedback-ului profesorul apeleaza la metoda pasilor
mici - dupa fiecare sectiune a lectiei se face o sesiune de recapitulare |
Auto/Monitorizarea progresului elevilor:
|
Elevii se verifica in perechi daca au rezolvat corect activitatile si daca au retinut corect notiunile nou invatate |
Implicarea elevilor in evaluarea activitatilor desfasurate:
|
Elevii raspund la intrebarile de la finalul lectiei, referitoare la desfasurarea acesteia. |
Timp estimat:
|
5 minute |
|
TEMA PENTRU LECTIA VIITOARE:
|
Descriere tema:
|
Sa se rezolve problemele trecute pe fisa de lucru, la sectiunea "Tema" |
|
CONCLUZIILE LECTIEI:
|
Dupa ce lectia s-a desfasurat...
|
|
Ce activitati au fost interesante pentru elevi/ au dus la formarea competentelor?
|
Dupa desfasurarea lectiei...
- Elevii au lucrat in grupe de cate doi, aratand interes pentru notiunile noi invatate.
- In grupele unde au intampinat greutati, au chemat profesorul si au
solicitat ajutor, lucru care nu s-ar fi intamplat daca predarea ar fi
fost facuta clasic, prin metode expozitive.
- La finalul lectiei, toti elevii au realizat activitatile de lucru, nefiind obositi sau plictisiti.
|
Ce nu a mers bine?
|
Dupa desfasurarea lectiei...
- Exemplele gasite la inceputul lectiei nu au fost foarte potrivite
- profesorul a trebuit sa intervina |
Cum se pot imbunatati activitatile?
|
Dupa desfasurarea lectiei...
A fi mai bine ca profesorul sa realizeze o lista de enunturi de probleme
si separat o lista de situatii reale, apoi sa ii puna pe elevi sa
potriveascaenunturle cu situatiile.
Ar fi bine ca profesorul sa gaseasca in acea lista unele situatii care
sa nu se potriveasca cu niciun enunt, dar care sa se potriveasca cu
notiunile ce urmeaza sa fie predate. |
Ce alte activitati se pot face pentru acelasi continut, in viitor?
|
Dupa desfasurarea lectiei...
Pentru acelasi continut s-ar putea face o lectie de tipul urmeaza pasii |
Alte reflectii
|
Dupa desfasurarea lectiei...
O lectie atractiva, care a implicat aproape toti elevii clasei. |
|
Powered by - netedu.ro - Instrumente moderne pentru profesori moderni (www.netedu.ro)
|