|
Disciplina:
|
INFORMATICA |
Profesor:
|
STANICA GIOVANNA MARIA |
Data:
|
29 septembrie 2011 |
Clasa:
|
11G - MATEMATICA INFORMATICA BILINGV ENGLEZA |
Locul de desfasurare:
|
Sala 9 |
|
Unitatea de invatare:
|
Algoritmi elementari |
Lectia:
|
Algoritmi cu cifrele unui numar |
Tipul lectiei:
|
de fixare |
|
Competente specifice:
|
Implementarea algoritmilor reprezentaţi în pseudocod în limbaj de
programare |
Obiective operationale:
|
La sfarsitul lectiei elevii vor fi capabili:
- sa descompuna un numar in cifre
- sa realizeze algoritmi pentru descompunere
- sa implementeze in C++ algoritmii
- sa urmareasca, pas cu pas, executia unui algoritm
- sa identifice functia unui algoritm dat |
|
Metode:
|
Metoda RASPUNDE - ARUNCA - INTEROGHEAZA |
Resurse materiale:
|
- Fise de lucru
- Foi de flipchart
- Foarfeca
- Marker
|
Forma de organizare:
|
pe grupe de cate 4 elevi |
|
DESFASURAREA LECTIEI - ACTIVITATI
|
INTRODUCERE
|
Timp estimat:
|
5 minute |
Continut:
|
Reactualizarea cunostintelor necesare
pentru noua lectie. Profesorul creeaza motivatia elevilor plecand de la
notiunile cunoscute si ajunge la prezentarea activitatilor ce urmeaza a
fi realizate. |
Proceduri/ Metode:
|
Invatare prin categorisire |
Activitatea profesorului:
|
- Stabileste cateva categorii de algoritmi invatati, impreuna cu elevii
- Deseneaza pe foaia de flipchart un organizator grafic in care elevii vor adauga numele algoritmilor invatati |
Activitatea elevilor:
|
- identifica impreuna cu profesorul categoriile de algoritmi
- scriu pe rand pe foaia de flipchart numele algoritmilor invatati |
|
ACTIVITATATI
|
Timp estimat:
|
30 minute |
Continut:
|
- Implementarea in limbajul C++ a unei probleme din foaia de lucru.
- Reconstituirea unui algoritm
- Formularea unui enunt pentru un program dat |
Proceduri/ Metode:
|
Metoda RAI (Raspunde - Arunca - Interogheaza) |
Activitatea profesorului:
|
Indruma elevii si observa activitatea lor. Nu intervine in cum rezolva elevii sarcinile de lucru. |
Activitatea elevilor:
|
Rezolva sarcinile din fisa de lucru |
Strategii pentru lucrul diferentiat:
|
Elevii lucreaza pe grupe, iar acolo unde elevii au terminat mai repede
vor indruma pe colegii de echipa pentru a termina lucrarea |
Modalitati de evaluare a activitatilor:
|
In finalul activitatii se vor evidentia grupele care au reusit sa termine corect si in timp toate sarcinile. |
Descrierea activitatilor:
|
1. Elevii primesc ca sarcina de lucru implementarea in C++ a unei probleme date.
2. Ei rezolva fiecare problema pe caiet, scriind programul corespunzator
3. Cand termina, grupa se consulta asupra solutiei corecte si eficiente
4. Solutia corecta impreuna cu enuntul sunt scrise pe caiet
5. Solutia corecta este scrisa pe o foaie de flipchart, fiecare grupa cu cate o culoare
6. Fiecare grupa taie ca un puzzle foaia scrisa si o pun intr-un plic.
7. Se schimba plicurile de la o grupa la alta
8. Fiecare grupa reface puzzle-lul
9. Fiecare grupa gaseste un enunt pentru programul primit
10.Elevii scriu in caiet al doilea program |
|
CONCLUZII ASUPRA LECTIEI, RECAPITULARE, REFLECTII
|
ACTIVITATI IN CLASA CU ELEVII PENTRU:
|
Discutarea notiunilor invatate/ aprofundate/ recapitulate:
|
Fiecare grupa trebuie sa prezinte care a fost algoritmul initial, care
este solutia gasita de ei, apoi comunica enuntul gasit pentru problema a
doua. |
Auto/Monitorizarea progresului elevilor:
|
Elevii sunt atenti daca colegii lor au raspuns corect. Daca nu, discuta intre ei pana se ajunge la un consens.
Elevii vor nota in caiet noile variante.
Profesorul noteaza progresul elevilor in fisa de observatie |
Implicarea elevilor in evaluarea activitatilor desfasurate:
|
Elevii completeaza un formular de feedback referitor la activitatea depusa. |
Timp estimat:
|
15 minute |
|
TEMA PENTRU LECTIA VIITOARE:
|
Descriere tema:
|
Se vor rezolva din fisa de lucru problemele 2-4 |
|
CONCLUZIILE LECTIEI:
|
Dupa ce lectia s-a desfasurat...
|
|
Ce activitati au fost interesante pentru elevi/ au dus la formarea competentelor?
|
Dupa desfasurarea lectiei...
Au fost foarte interesati de activitate, mai ales cand au trebuit sa
taie foaia ca un puzzle si cand au trebuit sa il rezolve pe cel primit
de la colegi.
Atmosfera a fost de lucru, toti elevii implicandu-se in rezolvarea sarcinilor de lucru. |
Ce nu a mers bine?
|
Dupa desfasurarea lectiei...
Timpul a fost la limita. |
Cum se pot imbunatati activitatile?
|
Dupa desfasurarea lectiei...
Acest tip de activitate a fost foarte placut de elevi, ei solicitand sa mai lucreze in acest mod. |
Ce alte activitati se pot face pentru acelasi continut, in viitor?
|
Dupa desfasurarea lectiei...
Se poate face un concurs intre grupe |
Alte reflectii
|
Dupa desfasurarea lectiei...
Activitate reusita. O voi repeta! |
|
Powered by - netedu.ro - Instrumente moderne pentru profesori moderni (www.netedu.ro)
|